maandag 12 september 2016

#30DayBlogChallengeNL-17- Blogpraat, doelen en desillusies




Doelen? Ik heb wat mijn blog betreft niet speciaal heel veel doelen, voornamelijk dat ik het enorm leuk vind om stukjes te schrijven, dat vond ik als kind al. Toen deed ik dat in mijn dagboek, wisselde ik brieven uit met vriendinnetjes (met schattige stickers, glitter, en gekleurde teksten, geheimtaal en noem maar op) of schreef gewoon een verhaaltje over iets wat ik meemaakte. Schoolverslagen schrijven vond ik daarentegen een stuk minder leuk, nou, wat raar! En na jaren veel blogs gelezen te hebben, van mede CFers voornamelijk, waagde ik anderhalf jaar geleden zelf deze stap. Want hoe leuk, als mijn vage hersenspinsels gelezen worden door andere mensen, die het misschien zelfs ook wel vermakelijk vinden? Of als bijv jonge cfers, of "verse" ouders van cf patiënten, iets hebben aan mijn verhaal? Ik zeg leuk. Niet dat ik beschik over zoveel informatie, maar ervaringen van anderen vind ik zelf ook altijd interessant om te lezen. En ja, ik schrijf toch wel voornamelijk over CF dingen, of hoe het mijn leven beïnvloedt althans.
Het is wel duidelijk te zien welke onderwerpen veel interesse hebben en welke minder. Random verhaaltjes, zoals van de blogchallenge, lijken toch minder gelezen te worden dan bijvoorbeeld iets heel persoonlijks. Of, de blog die ik over Orkambi schreef, de absolute topper zeg maar. Deze komt ook vrij snel in de zoek resultaten voorbij als je googled op Orkambi Nederland, of iets dergelijks, niet zo raar dus.
Desillusies heb ik nog niet echt gehad, omdat ik ook niet zulke hoge verwachtingen heb van mijn hele blog avontuur. Natuurlijk valt het tegen als je bijvoorbeeld ziet dat je blog nog amper gelezen is terwijl je de link al een uur geleden op facebook gezet had. OMG. Nobody cares!!? Denk je dan wel eens. Maar blijkbaar doen mensen ook wel eens iets anders, dan de hele tijd op facebook kijken, en is mijn blog geen prioriteit (whut?!). Of, ze bewaren 'm voor een totaal relax moment met koffie, ergens later op de dag, ja, dat moet het zijn.
De laatste tijd ben ik wat minder fanatiek met bloggen, maar dat komt misschien weer met het koudere weer wat er ooit wel aan zal komen van mij mag het. Wie weet ga ik wel veel meer kook en eet blogs maken, aangezien dat ineens echt een ding is in mijn leven. Ohja joh? Niks van gemerkt! Sign me up voor restaurant tester, ofzo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten