zondag 7 augustus 2016

‪#‎30DayBlogChallengeNL‬ -3- De inhoud van mijn tas








Tja, de inhoud van mijn tas, mooier kan ik het niet maken. Ik heb verschillende tassen, maar het liefst neem ik deze rugzak mee die ik vol kan gooien met van alles en nog wat. Geen shiny tasjes met spannende make-up setjes. Ik ben niet zo goed met make-up, hooguit een mascaraatje, maar die hoeft niet mee in de tas. Absolute noodzaak is wel lippenbalsem, en nu zelfs twee, want ook eentje met factor 20, ik bedoel, waar ben je zonder een lippenbalsem? Precies. Nergens.
In het polka-dot tasje zitten mijn bloedsuikermeter en insulinespuit. Vanwege het hele suiker gebeuren heb ik dus ook standaard een rol dextro mee, en wat muesli repen, soms ook een flesje nutridrink. Ik voel me serieus heel onprettig als ik geen eten bij me heb, want in case of a hypo, heb je suiker nodig en wel meteen.
Potje pancrease, altijd nodig indien ik iets wil eten.
Tja verder, een agenda, met een pen, omdat ik het ergens toch nog liefst gewoon opschrijf wat mijn afspraken zijn, in plaats van het in mijn telefoon te zetten.
Portemonnee, zonnebril, sleutels, poepzakjes voor de hond, tandenstokers voor noodgevallen, al wist ik niet eens meer dat die erin zaten.
Flesje handenalcohol. CF technisch is het niet altijd even gezond om iets aan te raken wat iedereen aanraakt (bus, pin apparaat, whatever) en dan daarna met diezelfde handen je eten aan te raken, beetje voorzichtigheid is geboden, al vergeet ik het ook heel vaak.
Natuurlijk zit mijn telefoon er ook in, maar daar moest ik de foto mee maken :-)

Als ik 's avonds wegga de stad in, voor kroeg/hapje eten ofzo, dan beperk ik me tot de meest noodzakelijke dingen, zoals geld, pillen, spuit, dextro, lippenbalsem, zodat ik een kleiner en gezelliger tasje mee kan nemen. Dat valt nog niet mee! ;-)

Boeiend onderwerp dit, maar we zijn er doorheen gekomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten