zondag 8 maart 2015

Lentekriebels

Aaaaah! Het is bijna lente. Het komt eraan, je voelt het aan alles, de vogeltjes fluiten, het is al weer langer licht en dit weekend merkte je echt een zachtere lucht, het was zonnig, en er zaten zelfs al mensen te chillen in de de Hout. Waaronder ik, maar nog niet op het gras zelf en nog met zonder zonnebril.

Het is niet dat ik een grote voorjaarsschoonmaak wil houden hoor, ben sowieso niet zo'n poetser, tenzij ik een hypo (=laag bloedsuiker gehalte) heb, dan ben ik unstoppable. Best nuttig zo af en toe, behalve dan dat je al poetsend/stofzuigend/vegend eigenlijk wel wat wilt eten maar nog even dit en nog even dat wil doen, tot je zwetend en trillend op de bank ploft. Maar daar ging het helemaal niet over. Ik krijg meer zin om mijn balkon weer gezellig en leuk te maken! Momenteel is ie leger dan leeg ivm werkzaamheden maar ik geloof dat alles er weer op mag binnenkort. Niks fijner dan lekker op je tuinstoel in de zon zitten, muziekje aan, drankje (Sol..) erbij, echt, dat kan ik uren volhouden, uuuren, beetje mijmeren, half in slaap vallen, vervolgens wakker schrikken van je eigen vage slaap-gekreun. Ik kan niet wachten!
Een van mijn favoriete afspeellijsten voor "in de zon op het balkon" is deze:
Solo Volante (Chill, Minimal, Techno)
Bij het eerste nummer heb ik meteen al een zonnig zomer gevoel, wat waarschijnlijk ook komt omdat ik deze lijst ooit in de zomer begon te luisteren. Zo zijn er nog wel meer fijne lijstjes, waaronder mijn eigen enorm foute "Blije lijst" die ik verder niet link hier want niet speciaal boeiend en waarschijnlijk vooral irritant. But it makes me happy!



Ondertussen zie ik het ietwat (zee-)mistig worden buiten, op mijn balkon staat er een koud windje, dus dat is weer even de harde waarheid dat het nog niet zo ver is, maar het idee dat de hele lente en zomer nog voor ons ligt is ge-wel-dig. Alsof je langzaam ontwaakt uit een winterslaap.




1 opmerking: